המדריך לקניית מיקרומטר

כשיש לכם מיקרומטר אין מידת גודל שלא תוכלו למדוד, ללא קשר לסוג החומר או לצורה. עם זאת ישנם סוגים שונים של מיקרומטרים, ולכן עליכם לדעת כיצד לבחור את הדגם האידיאלי ביותר עבור הצרכים שלכם, וכאן אנו נכנסים לתמונה.

מה זה מיקרומטר?

מיקרומטרים קיבלו את שמם מכיוון שהם עובדים עם יחידת מידה באותו השם, יחידת מידה זו שוות ערך לאלף מילימטר. מדובר בכלי מדידה מתחום המטרולוגיה אשר יכול למדוד ממדים לינאריים של אובייקטים כמו למשל גובה, רוחב, עובי, עומק קוטר והכל בדיוק עצום.

כמו בכלי מדידה רבים, גם כלי מדידה זה זמין בגרסאות דיגיטליות עם קריאה ותצוגה אוטומטית. המיקרומטרים הטובים ביותר בשוק הם אלו שהביצועים, היכולות, הדיוק, הגימורים וההתנגדות שלהם יהיו הכי טובים, כמו גם יחסי העלות תועלת שלהם.

במכשיר זה משתמשים כאשר עולה הצורך למדוד משהו מאוד קטן, וליתר דיוק, קטן ממילימטר ושלמידת הדיוק בעת המדידה יש משמעות גבוהה וחשיבות מרובה.

מדריך לקנייה נכונה של מיקרומטר

כדי לבחור מיקרומטר, עליכם להתייחס לפרמטרים הבאים:

  • דיגיטלי או אנלוגי – המכשיר הדיגיטלי הופך ליותר ויותר נגיש כיום בשוק ויש לו את אותו פורמט, מבנה ותפעול כמו המכשיר האנלוגי. ההבדל הוא שלמכשיר הדיגיטלי יש תצוגה דיגיטלית שנותנת את המידה בלחיצת כפתור. הדיוק שלו גבוה יותר מטבע הדברים, מכיוון שלא משאיר מקום לטעויות אנוש. עם זאת, מכיוון שלמכשיר הדיגיטלי יכולות להיות בעיות בכיול אשר יפגעו בדיוק המדידה, יש לבחור במכשיר שכולל תעודות כיול.
  • פנימי או חיצוני – מכשיר מדידה זה מודד צורות, עצמים וממדים שונים ולכן עליו להיות מגוון. המכשיר החיצוני הוא הפופולרי, הוותיק והנמכר ביותר והוא משמש עבור מדידות חיצוניות של רכיבים. המכשיר הפנימי הרבה יותר עדכני ומשמש למדידות פנימיות של חלקים כמו למשל קוטר פנימי של רכיב. תחת הקטגוריה של מיקרומטרים פנימיים יש סוגים שונים הנבדלים באופן עבודתם ובסוג החפצים שיכולים למדוד.
  • מארז – כאשר יש המון דגמים שונים, המארז שבו מגיע המכשיר יכול להפוך לשובר שוויון. בסופו של דבר מדובר בכלי מדידה מדויק כך שהשימוש, הניוד והאחסון שלו צריכים להיות נוחים. לכן שימו לב למארז של המכשיר, מה הוא כולל, מה איכותו, ממה הוא מיוצר ועוד.
  • סוג המדידה סוג המדידות שאתם מתכוונים לבצע מאוד חשוב ואפילו חיוני בעת בחירת הדגם האידיאלי. לא רק שישנם מכשירים שמתאים יותר למידות מסוימות, חלקם מעוצבים כדי לתת מענה מאוד ספציפי. לכן המכשיר צריך להיות מותאם גם מבחינת העיצוב לצרכי המדידות שלכם.
  • עמידות – החומרים, המותג והגימורים של המכשיר מאוד חיוניים כאשר בוחנים איכות. פרמטרים אלו מעידים על חוזק, עמידות ובמידה מסוימת גם על חוויית השימוש. מכשירים אלו חשופים כל הזמן לבלאי וככל שהמכשיר יהיה איכותי יותר ויגיע ממותג מוכר, כך יגלה עמידות לאורך זמן. מעבר לכך, כך גם השימוש יהיה יותר נוח וקל.

 

צרו קשר

דילוג לתוכן