מד למדידת עובי צבע – מדריך רכישה

מדובר על מכשיר מדידה מדויק אשר מטרת השימוש בו היא למדוד את עובי הציפוי של מתכות, בין אם מדובר במתכת ברזלית ובין אם במתכת אל ברזלית. כאשר מדובר במתכות ברזליות המדידה מתבצעת על ידי מגנוט, וכאשר מדובר במתכות אל ברזליות המדידה מבוססת על עיקרון של זרם חשמלי.

מד עובי  מודד את המרחק בין לוח הגוף שאותו מודדים לבין החיישן שנמצא במכשיר. ערכי המרחק שמתקבלים הם למעשה העובי הכללי של הצבע או הציפוי.

מהם השימושים בתעשייה?

מד עובי צבע מודד ציפויים שונים של מתכת ברמת דיוק של 0.0005 מילימטר. הוא נקרא גם מד עובי ציפוי ובאמצעותו ניתן למדוד ציפויים כמו פלסטיק, צבע, אלגון, ורנית, כרום, אמייל ועוד. הוא משמש למטרות ותעשיות שונות כמו למשל בתעשיית הרכב, בתעשיית הייצור, בתעשיית המתכת, בתעשיית הרפואה והתעופה וכדומה.

בתעשיות שונות ישנם תקנים של צבע ועל היצרנים לעמד בהם. אז אם למשל יצרן רכב או יצרן מקררים לצורך העניין, צריכים לבצע צביעה כחלק מתהליך הייצור, עליהם למדוד את עובי הצבע והציפוי כדי להבטיח שהם עומדים בתקנים ולא צובעים את המוצר יתר על המידה.

מה חשוב לבדוק כאשר שוקלים לרכוש מד עובי?

כאשר שוקלים לקנות מד עובי דיגיטלי יש לשים לב לכך שתהיה התאמה בין התכונות של המכשיר לבין הצרכים שלכם. באופן כללי, ככל שיש למד העובי יותר תכונות, כך השימוש יהיה יותר יעיל ומיטבי. למשל ישנם מכשירים שמציגים את הנתונים בצורה ברורה וניתן אפילו לייצא את הנתונים למחשב או לקרוא ישירות מהמכשיר. יש מדידים עם חיישנים חיצוניים וכמובן סוגים שיהיו הרבה יותר מדויקים לעומת אחרים. מעבר לכך, כך עיקרון המדידה צריך להתאים לסוג המתכת שאותה אתם מודדים ולכן כדאי לקנות מכשיר שיכול לבצע את כל סוגי המדידות.

בכל מקרה, כדי לקנות את מד העובי המתאים מומלץ לעשות שיעורי בית ואפילו להתייעץ עם החנות שבה קונים. כך תוכלו להיות בטוחים שתבחרו את המכשיר המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם.

מה ההבדל בין מד עם גשש אינטגרלי ומד ישר חיצוני?

כאשר קונים מד עובי צבע, חשוב מאוד לבחור את המכשיר המתאים. כפי שתשימו לב בעת החיפוש ישנם סוגים שונים של מדי עובי, ביניהם מד עם גשש אינטגרלי ומד עובי צבע ישר חיצוני. ההבדלים בין השניים הם קודם כל בשיטת המדידה, במד עם גשש אינטגרלי הגשש מחובר ליחידת התצוגה על בסיס קבוע (מובנה). סוג זה מתאים יותר לבדיקת פלטות ומשטחים.

לעומתו, במד עובי  ישר חיצוני הגשש מתחבר באמצעות מחבר ליחידת התצוגה והוא יתאים כאשר רוצים להגיע למקומות נסתרים על מנת למדוד עובי, או לבצע מדידות במקומות שבהם הגישה תהיה פחות נוחה עם מכשיר אינטגרלי.

צרו קשר

דילוג לתוכן