מהן מערכות לסריקה בתלת מימד

דיוק בעת ביצוע מדידות יכול להוביל להצלחה מסחררת או לכישלון סוחף בתהליכי ייצור או בעת ביצוע מחקרים ובדיקות מסוגים שונים. לכן יש חשיבות רבה לכלי המדידה שבהם עושים שימוש.

אחת הטכנולוגיות הפופולריות בתחומי הנדסה, ייצור, מחקר ופיתוח, אבטחת ייצור ויצירת אב טיפוס,  זו טכנולוגיית לסריקה Hexagon. עם זאת, לא כולם מכירים את הטכנולוגיה הזו בתעשייה, לכן אנו כאן עם כל המידע החשוב שיאפשר לכם לערוך היכרות עם מערכות אלו, להכיר את היתרונות והשימושים שלהן ולהבין האם מערכות אלו יוכלו להתאים לצרכים שלכם:

הדרך האמינה ביותר לקבל מידע

באמצעות מערכות סריקה המבוססות על אור, ניתן ללכוד מידע מתצלומים ובאמצעות נתוני המדידה שמתקבלים, לבנות מודולים וליצור סימולציות מדויקות ביותר.

אחד השימושים הנפוצים במערכות סריקה פוטוגרמיות הוא יצירת מפות הנסמכות על צילומים אוויריים. עם זאת מלבד תעשיות הצבא, החקלאות, התעשייה האווירית והמטרולוגיה, כיום נעשה שימוש במערכות אלו בתהליכים שונים בתחומי ההנדסה ואבטחת איכות וייצור, שכן הן נחשבות לאמצעי אמין חסכוני לביצוע מדידות ויצירת מודלים מדויקים של מגוון מוצרים בקנה מידה נרחב.

בין אם היישום הוא אוויר ובין אם יבשתי, בין אם קטן ובין אם גדול, העיקרון הבסיסי של הטכנולוגיה זהה: מספר תמונות נלכדות באמצעות המערכת כדי לייצר מידות, שרטוטים או ענני נקודות.

מהן מערכות סריקה Hexagon?

מערכות סריקה Hexagon יהיו אידיאליות עבור מגוון יישומים הדורשים בדיקה מהירה והפקת נתוני מדידה מדויקים. בתהליכי ייצור, מערכות אלו משמשות עבור בקרת איכות ומדידת קואורדינטות. בשילוב עם סורק האור הכחול המובנה, מערכות אלו יכולות לשמש כחלופה עבור מכונות מדידת קואורדינטות מסורתיות יותר, ובמצבים מסוימים ניתן להשתמש בהן במקום סורקים תלת ממדיים ניידים, סורקי לייזר או סורקי אור מובנה.

מהם היתרונות?

מערכות לסריקה Hexagon משמשות עבור מגוון משימות הנדסיות ובדיקות איכות, תוך כדי שמציעות את היתרונות הבאים:

  • מינימום חומרה – לעומת פתרונות דומים אחרים, מערכות אלו אינן דורשות תחזוקה מורכבת בזכות מינימום חומרה. המערכת מורכבת ממצלמה, מחשב נייד ותוכנת בדיקה ומאפשרת לחשב מידות בקלות.
  • ללא מגע ובלאי – הטכנולוגיה אינה דורשת מגע פיזי עם האובייקט הנמדד, לכן ניתן לבצע את כל המדידות הנחוצות ללא הפרעה לאובייקט אך גם ללא פשרה על איכותם של הנתונים. הדבר מהווה יתרון כאשר מודדים אובייקטים לשימור.
  • רמות גבוהות של דיוק – שימוש במערכות סריקה Hexagon מאפשר לכם לקבל רמות גבוהות של דיוק במדידות, וככל שהתמונות יהיו איכותיות יותר כך המדידות יהיו איכותיות, אמינות וניתנות לשחזור.
  • פעולה אופטימלית במגוון תנאים סביבתיים – מערכות אלו יכולות לפעול בתנאים סביבתיים שונים כמו למשל בתנאי אקלים מגוונים, באוויר הפתוח, בסביבות תעשייתיות וכדומה.

עבור אילו יישומים מערכות אלו מתאימות?

מכשירי מדידה למדידות מדויקות בעלות חשיבות בסוגים שונים של תעשיות ולכן מערכות סריקה Hexagon  יכולות להתאים עבור מגוון רחב של יישומים כמו למשל בקרת איכות, קבלת נתונים על עיוותים, שקעים ובלאי שאולי לא יהיו גלויים לעין בלתי מזוינת, בדיקות של מוצרים בהתאמה למפרטים ותקנים מוגדרים מראש, לקיחת דגימות אקראיות כדי לוודא שהסחורה המוגמרת תואמת לסטנדרט הרצוי ועוד.

 

צרו קשר

דילוג לתוכן