ציוד חובה לבעלי מוסכים

כבעלי מוסך אתם מבצעים אינספור תיקוני רכבים, ואחת הדרכים לייעל את העבודה שלכם היא על ידי הכלים הנכונים. הכלים המתאימים יכולים לעזור לכם לאתר תקלות הרבה יותר מהר ולבצע את כל התיקונים הנדרשים בצורה מדויקת ומקצועית, כך שכשהרכב יחזור לכביש הוא יהיה בטיחותי ומוכן לנסיעה.

התאמה בין התמחות המוסך לבין הכלים

סוג הכלים שאתם חייבים להחזיק בהישג יד משתנה בהתאם לסוג המוסך שאתם מפעילים. כלומר הכלים צריכים להיות מותאמים לכלי הרכב שבהם המוסך מטפל, כמו גם לתחום התמחותו של המוסך בפועל. עם זאת, מלבד ציוד ספציפי התואם לסוג הרכבים ולתחום ההתמחות של המוסך, כל מוסך צריך להחזיק כלים שיאפשרו לאנשי המקצוע שעובדים בו לבצע את העבודה שלהם בצורה כמה שיותר יעילה ומקצועית.

כלי מדידה

מבחינת ציוד מדידה, יש כלי מדידה חשוב מאד שכבעלי מוסך אתם חייבים שיהיה לכם בהישג יד והוא: מכשיר לבדיקת עובי ציפוי צבע דגם 456 או מד עובי דגם 415 של אלקומטר. המכשירים האלו מתאימים לבדיקות של משטחים וניתן לבצע איתם בדיקות גם במקומות נסתרים ואלו שקשה להגיע אליהם ברכבים השונים.

 

כלי עבודה ידניים

כל מוסך צריך שיהיו לו כלי עבודה ידניים כדי לבצע את עבודתו ביעילות כמו למשל סט בוקסות, לומים, סט מפתחות, בנדים ופילטרים, אגני ניקוז, מפתחות פילטר שמן בהתאם לסוג הרכבים שהמוסך מטפל בהם ועוד.

כלי עבודה חשמליים

כלי עבודה נוספים שצריך בכל מוסך אלו הם כלי עבודה חשמליים. מברגות, משחזות ומקדחות. כלי עבודה חשמליים מייעלים את העבודה במידה רבה, הם פשוט גורמים לחיסכון בזמן יקר והופכים פעולות ידניות להרבה יותר פשוטות משמעותית.

כלי הגבהה והרמה

גם בחלקים התחתונים של הרכב צריך לטפל וכדי שתהיה גישה יותר טובה אליהם צריך כלים שיכולים להגביה את הרכב מעל פני הקרקע. לכן כל מוסך מקצועי חייב להחזיק ליפטים, מגבהים, ג’קים, מתקני הרמה הידראוליים ודומיהם.

כלי דיאגנוסטיקה ואביזרים נוספים

התשתית של טיפול נכון ברכב מתחילה בדיאגנוסטיקה נכונה ולכן מוסכים צריכים להחזיק כלי דיאגנוסטיקה מתקדמים לביצוע בדיקות שונות לנוזל בלמים, הצתה, צילינדרים, טיימינג, רדיאטורים וכדומה. מעבר לכך, מוסכים צריכים להחזיק כלים נלווים כמו למשל מתקנים לשטיפת חלקים, מכלים שונים לצורך ריקון ומילוי שמנים, משאבות ואביזרים נוספים.

לסיכום

היקף וכמות הכלים שיהיה במוסך תלוי גם בתחום התמחותו ובסוגי המכוניות שבהם מטפל, אך גם בהיקף העבודה של המוסך ובכמות הרכבים שעליו להתפנות אליהם. ככל שהמוסך יהיה גדול ופעיל יותר, כך יהיה צורך בכמות גדולה יותר של כלים מקצועיים ומתקדמים. וכמובן, שתמיד כדאי לקנות את הכלים האיכותיים ביותר כדי להבטיח את בטיחותם של הרכבים, הלקוחות והעובדים.

צוות גלובוס ישמחו לייעץ לכם בנוגע לכלים הנכונים למוסך שיעזרו לכם לבצע עבודה יעילה, בטוחה ומקצועית.

אולי יעניין אותך גם:

צרו קשר

דילוג לתוכן