אילו כלי מדידה שונים קיימים ומתי נעדיף דיגיטלי ולא מכני?

מדידות הן גורם מפתח חשוב ומרכזי בתהליכי ייצור ובקרת איכות שונים, כאשר ישנם סוגים שונים של מכשירי מדידה אשר נותנים מענה למטרות מדידה שונות, שיטות עבודה נרחבות ורמות דיוק נדרשות. כלי מדידה מדויקים מאפשרים לבצע מדידות מדויקות בצורה יסודית, והם חיוניים עבור תהליכי ייצור טובים יותר, יצירת מוצרים אשר מתאימים בדיוק לעיצוב והבטחת איכות של המוצרים.

מדוע חשוב שהמדידות יהיו מדויקות?

מספיק שמדידה אחת לא תבוצע באופן מדויק ואיכות המוצר תפגע. כאשר המדידות אינן מדויקות קיים סיכון שמוצרים פגומים יתערבבו עם מוצרים טובים ושהתשואה תהיה פחות טובה במידה משמעותית. בנוסף ייצוא מוצרים פגומים יכול גם להוביל לתלונות של לקוחות ולהורדת מוצרים מהמדפים, לכן חשוב לבצע מדידות נכונות לכל אורך שלבי תהליך הייצור. הסוד למדידות מדויקות מתחיל בהעסקת אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון. מעבר לכך יש לוודא שעובדים עם כלי המדידה הנכונים בצורה הנכונה, שתנאי השטח מיטביים ושהכלים עצמם מכוילים, כדי לספק תוצאות מדויקות ונכונות.

אילו כלי מדידה ישנם?

ישנם סוגים שונים של כלי מדידה ביניהם, קליבר, מיקרומטר, מד עובי, מד גובה, מד קדח, בלוק כיול ועוד. כל כלי מדידה משמש למטרות שונות. קליברים משמשים למדידות אורך פנימיות וחיצוניות מדויקות, מיקרומטר מודד עצמים ברמת דיוק גבוהה של מאית המילימטר, מד עובי מודד את העובי של חומרים מסוימים, מד גובה מודד מרחק אנכי בין אובייקטים, ובלוק כיול מאפשר לבדוק שהמכשירים השונים מדויקים ועובדים כשורה.

על כלי מדידה וקדמה

לאורך השנים הדיגיטציה של מכשירי המדידה התקדמה כך שלצד קליבר מכני כבר לא נדיר למצוא גם קליבר דיגיטלי. בעוד שפעם הייתם צריכים הכשרה מסוימת כדי לקרוא תוצאות מדידה של מכשירים אנלוגיים כיום ישנו צג דיגיטלי לכלי המדידה, המציג מידות שונות ברמת דיוק גבוהה.

מכשירי מדידה דיגיטליים אינם מספקים יתרונות בלבד, עם מכשירים דיגיטליים התצוגה עשויה להשתנות כאשר הערך הנמדד חורג ממגבלת הדיוק, כמו כן מכשירים אלו מסוגלים למדוד ביחידות קטנות. מכיוון שישנן שתי אפשרויות, משאלות השאלה באיזה מכשיר כדאי לבחור, ומתי יהיה נכון להעדיף את הבחירה הדיגיטלית.

מתי נעדיף כלי מדידה דיגיטליים?

באופן כללי הבחירה בין כלי מדידה מכניים או דיגיטליים תלויה בהתאם ליישום ולדיוק הנדרש. כדי להקל עליכם לבחור ריכזנו לכם יתרונות וחסרונות.

מכשירי מדידה דיגיטליים יהפכו לבחירה טובה יותר, כאשר רוצים לקבל ממדים בצורה אינטואיטיבית ופשוטה יותר להבנה, בהתאם לסוג העבודה כמובן. בכלי מדידה דיגיטליים המדדים מתקבלים בתצוגת ספרות, לעומת המכניים בהם הערכים מוצגים בתצוגת מחוגה.

כלי המדידה הדיגיטליים אינם משאירים מקום לטעויות אנוש לעומת הכלים המכניים. הרזולוציה שלהם גבוהה יותר, הם מאפשרים לקרוא מדדים בצורה פשוטה, שכן מציגים בצורה ברורה את ערכים, וכתוצאה מכך גם הפענוח אורך זמן קצר יותר. בנוסף הדיוק של מדידה דיגיטלית גבוה יותר, הסיכוי לטעויות בעת השימוש בהם נמוך יותר והם יהיו בחירה טובה כאשר רוצים מדידה מדויקת ומהירה.

יחד עם זאת יש לזכור שהפעלת מכשירים דיגיטליים דורשת תנאי סביבה נאותים, שלא כמו המכשירים המכניים אשר גם יכולים לתפקד בתנאים לא נוחים. כדי להפעיל אותם נדרש יותר כוח אדם, מה גם שישנו צורך בסוללה או מקור חשמל. בנוסף, מכשירים דיגיטליים אינם תמיד קלים לניוד ושינוע, ובמקרה של מתח גבוה, המכשיר עשוי להיפגע, לעומת מכשיר מכני אשר לא מחובר לחשמל.

ולבסוף כלי מדידה מכני יהיה זול יותר לעומת טווח המחירים הנרחב של כלי המדידה הדיגיטליים.

צרו קשר

דילוג לתוכן