למה כל כך חשוב לוודא שמכשור מקצועי עובר בדיקות בקרה ואיכות?

כל הנושא הזה של בקרת איכות הוא חשוב מאוד בכל תחומי התעשייה. אנחנו מכירים את זה במיוחד מתחומי הבנייה כמו גם מתחום הרפואה. כל המטרה של בדיקות בקרה ואיכות היא כמובן על מנת לפשר את איכות התהליך ואת איכות התוצאות כאשר אפשר לומר כי הודות לכך אנחנו הלוקחות יכולים להיות רגועים יותר כי אכן המוצר שנקבל או השירות שיינתן לנו יהיו מושלמים מבחינת בטיחות, איכות ועמידה בכל תווי התקן הנדרשים.

נושא האיכות במדינת ישראל – באחריות מי?

הגוף המוביל שהוא גם האחראי על הנושא של איכות זהו מכון התקנים הישראלי. לצורך כך ישנם מומחי בקרה שיש להם את כל הציוד הנדרש כולל ציוד מדידה שנועד כדי לבדוק כי אכן המכשור כולו כמו גם העבודה כולה נעשים בצורה הכי בטוחה והכי מדויקת. 

כל תעשייה וכל חלק בכל תהליכי הבנייה חייבים להיעשות תחת בקרה ואבטחת איכות. כך עם התחום הזה של תעשיית הבטון – וכך גם בכל חלק אחר מתחומי הבנייה.

כיום הדברים הרבה יותר ברורים ומבוססים ומעוגנים על פי חוק. כך שאין מי שיכול לשנות ולהמרות את ההוראות ואת הכללים המחייבים הללו.

כך לדוגמא אדם שרוצה לבצע עבודה יחסית קלה ופשוטה של ניסור דלת מבטון, כבר לא יוכל לקום בוקר אחד ולהזמין סתם שיפוצניק מזדמן כדי שיבצע בעורו את העבודה. חובה עליו לברר היטב לפני שהוא מוסר את העבודה לידיים כאלה ואחרות כאשר לפני הכול יהיה עליו לוודא כי אכן ניתן לבצע את העבודה מבחינת בטיחות ועמידה בכל התקנים המחייבים. לשם כך יש אנשי מקצוע מומחים בתחום הם אלו שנועדו לתת את המענה בתחום הזה שך בטחת איכות ושל בקרה בתחומי הבנייה כמו גם בתחומי תעשיה נוספים.

מה כוללים בדיקות הבקרה והאיכות?

לצורך ביצוע בקרת עבודה ואיכות אמור מבצע העבודה בפועל לדאוג לכך כי אכן יהיה בידיו הציוד המתקדם הנדרש. זה כולל מכשירי מדידה מתקדמים. על מנת לבצע את כל המדידות הנדרשות כמו מדידות גובה, מדידות אורך ורוחב. מדידות בכל השטח הבנוי שזה כולל את כל המערכות. כמו מערכת הטיח, שם יש לבדוק את אנכיות המשטחים, מישוריות המשטחים, חוזק ההדבקות וכן הלאה. כך גם עם מערכת הריצוף, שם נמדדות סטיות מקומיות, הפרשי מפלסים בין האריחים, רטיבות של החול בתשתיות, פגמים שונים שישנם באריחים וכן הלאה.

תאי המקלחות נבדקים מבחינת גודל התא, השיפועים ברצפת התא וכן הלאה.

מרפסות שמש נמדדות מבחינת שיפועי הניקוז במקום כדי להבטיח כי אכן הניקוז יזרום היטב.

משטר בקרה מבטיח לנו ראש שקט

עצם העובדה שישנו משטר בקרה מבטיח לנו הלקוחות הישגים משמעותיים בכל הנושא הזה של תחום האיכות בתהליכים הביצועיים.

ברור שעל מנת לוודא כי אכן המבנה  על כל מה שכלול בו אכן עומד תחת הבקרה והאיכות הנדרשים חובה לבדוק היטב אל מי פונים ומי עושה את העבודה. הדבר לא יכול להיעשות על ידי כל קבלן או כל איש מקצוע שלא עובד ישירות בתחום הספציפי הזה של בקרת איכות. לא כולם יודעים את זה ועל כן יש גם לקוחות רבים שפשוט נופלים בדבר הזה. הם לא מבינים שמדובר בתחום שהוא מקצוע בפני עצמו ואם הדבר לא ייעשה כמו שצריך, המבנה לא ייתן את המענה הפרקטי הנדרש וגרוע מכך המבנה עלול להיות מסוכן לשימוש.

ציוד המדידה של גלובוס עובר בדיקת בקרה ואיכות מחמירות. מומחי גלובוס ישמחו לסייע לכם בבחירת מכשירי מדידה מותאמים לצרכים שלכם.

צרו קשר

דילוג לתוכן