מה הוא אינדיקטור ולמה הוא משמש?

אינדיקטורים, הנקראים גם מחווני חוגה, אלו הם כלי מדידה המשמשים למדידה מדויקת של מרחקים וזוויות קטנות והופכים את הנתונים לברורים יותר עבור העין הבלתי מזוינת. באמצעותם ניתן להבחין בהפרשי גבהים ומרחקים קטנים, בחוסר קל בריכוזיות, בכמויות שונות, בסטיות פיזיקליות קטנות או במדדים אחרים שהעין עשויה שלא להבחין בהם, ללא השימוש במכשיר.

יישומים

אינדיקטורים משמשים בתעשיות רבות שבהן עולה הצורך בדיוק, כמו למשל בתעשיות הייצור והתכנון, בענף הרכב, במעבדות מסוגים שונים ועוד. הדגם המודרני כולל תצוגת חוגה, כאשר המחוון נע על קפיץ או בוכנה ונראה כמו שעון, ומחט החוגה נעה, תוך שמציגה את המרחק וחושפת את המדדים. השימוש במכשיר זה בדרך כלל די פשוט, המפעיל מרים את ציר המחוון מחליק מתחתיו את הפריט שרוצה למדוד ומוריד את הציר. אם ישנה סטייה, החוגה של המחוון תגלה אותה בקלות.

אינדיקטור משמש במגוון רחב של תעשיות. בענף הייצור, משתמשים בו בתהליך התקנת המכונה כדי לכייל אותה לפני השימוש ובמילים אחרות – על מנת לוודא שהיא מדויקת וישרה. מכונאים משתמשים במחוונים כדי לפקח על עומקם של חורים או כדי להתאים דיסקים חדשים בבלמי דיסק, וטכנאי בקרת איכות משתמשים בהם כדי למנוע סטיות או אי התאמות של רכיבים וחלקים מעובדים.

גם במעבדות נעשה שימוש באינדיקטורים עבור רישום ומדידת תנועות קטנות של מנגנונים או חלקיקים. הם עוזרים לבעלי מלאכה בתחום העץ להתקין מחרטות ומסורים ולפקח על קדיחת חורים ובאופן כללי, הם יכולים להיות מאוד מועילים בכל פעם שעולה הצורך בכיול או בקריאת נתונים מדויקים.

מחוונים מכניים לעומת דיגיטליים

מלבד המחוונים המכניים אשר כוללים מחוג, כיום יש בנמצא דגמים מודרניים הכוללים צג דיגיטלי במקום לוח השעון המסורתי. הטכנולוגיה הדיגיטלית מקלה על המעבר בין מדידות אימפריאליות למטריות והיא מציעה עוד יתרונות הנלווים לקדמה ולחדשנות שהדגמים המודרניים מציעים. כך למשל לחלק מהאינדיקטורים יש את היכולת להעביר את נתוני המדידה למחשב, או אפילו לאפשר לכם לאחסן את נתוני המדידה על ענן או במסד נתונים מרוחק. כמו כן הדגמים הדיגיטליים משתמשים בטכנולוגיה אופטית ובטכנולוגיות אחרות על מנת לזהות מדדים ונתונים מיקרוסקופיים.

ברוב המקרים, כדי להשיג מידות מדויקות יש להתקין את המחוונים על בסיס, הבסיס הטיפוסי מסוגל להחזיק את המחוון בפוזיציות שונות, ובכך להפוך את המדידות להרבה יותר מדויקות, ללא הפרעות. יתרון נוסף של הבסיס הוא שהוא נותן נקודת ייחוס שלפיה ניתן למדוד את הפריט.

שיקולי רכישה

כאשר אתם רוכשים אינדיקטורים עליכם לקחת בחשבון כמה וכמה דברים, אולם באופן כללי ההחלטה שלכם צריכה להתבסס על השימוש הצפוי. אם אתם עובדים למשל עם נוזלי קירור, שמנים, מים ומזהמים אחרים, כדאי שתקנו מחוון עמיד למים ואטום בפני אבק, כדי שחשיפה ממושכת לא תהרוס את המכשיר. אם תרצו לשמור את הנתונים שימו לב שאתם בוחרים בדגם שניתן לחבר למחשב, ואם אתם זקוקים לנתונים מדויקים, וודאו שאתם בוחרים דגם מדויק ביותר.

כמו כן בדקו האם יש לדגם שבחרתם יש חלקי חילוף, אביזרים נלווים ואם כן, האם ניתן להשיג את כל אלו בקלות.

שפע של דגמי אינדיקטורים זמינים עבורכם כיום!

למרבה המזל, כיום ישנם דגמים שונים ומגוונים, מה שאומר שיהיה לכם קל יותר למצוא את הדגם שתפור למידותיכם, ויספק לכם את המענה ההולם ביותר. בגלובוס ציוד טכני בע”מ מחכה לכם מגוון רחב של דגמים, לצד ייעוץ מקצועי כך שתוכלו לבחור בקלות את הדגם המתאים לאופי השימוש ולזכות בדיוק לפתרון לו אתם זקוקים.

צרו קשר

דילוג לתוכן